Новий Ford Explorer для Європи – це компактний електричний кросовер на модульній платформі MEB концерну Volkswagen.
2024 Ford Explorer
Новий етап співпраці двох компаній стартував у 2019 році і спочатку поширювався лише на сегмент комерційних моделей, але буквально за півроку партнери оголосили про розширення спільної роботи. За планом Ford підготує щонайменше два електромобілі на платформі MEB, і зараз перед нами первісток цього проекту. Заявлено, що європейський Explorer розроблено німецьким підрозділом компанії та відкриває нову хвилю європейських Ford.
Технічно це найближчий родич вже відомого паркетника Volkswagen ID.4: навіть розмір колісної бази двох машин однаковий (2 770 мм). Але кузов у Ford повністю оригінальний, так що візуальної схожості з Volkswagen ви не знайдете. На вибір запропоновані колеса діаметром від 19 до 21 дюйми.
Незважаючи на агресивний дизайн, Explorer вийшов компактніший, ніж ID.4! Довжина – 4,45 м (мінус 13 см), а висота – 1,6 м (мінус 3 см). Тільки по ширині Ford перевершує Volkswagen приблизно на 2 см (1,87 м). Зменшений задній звис позначився на об’ємі багажника: у Ford він вміщує лише 450 літрів проти 543 літрів у Volkswagen.
Інтер’єр у Explorer теж свій, але коріння розпізнається по одній особливості. Як і ID-моделі, Ford має лише дві кнопки керування склопідйомниками на водійських дверях: за умовчанням вони керують переднім склом, а для перемикання на задні потрібно натиснути окрему кнопку поряд. За керування трансмісією відповідає правий підрульовий важіль, тоді як ID.4 має окрему рукоятку збоку приладового екрану.
Читайте також Buick оновив компактний кросовер Encore GX
Головна особливість інтер’єру – портретний екран медіасистеми Sync (14,6 дюйма), який може змінювати кут нахилу в діапазоні 30 градусів: між вертикальним та пологим положенням передбачено двадцять проміжних позицій. Перед водієм — п’ятидюймовий дисплей приладів, проектор не передбачений. Над передньою панеллю встановлено окремий блок із динаміками аудіосистеми та стрічкою світломузики.
Бокс між передніми сидіннями містить 17 літрів. З опцій заявлено двозонний клімат-контроль, підігрів передніх сидінь і керма, крісло водія з масажем, панорамний дах. Адаптивний круїз-контроль має арсенал із дванадцяти ультразвукових радарів, п’яти камер та трьох міліметрових радарів. Будуть запропоновані дві основні комплектації – просто Explorer і Explorer Premium.
На старті анонсовано три модифікації. Базова має задній привід з електромотором потужністю 170 к.с. та тягову батарею ефективною ємністю 52 кВт∙год, хоча Volkswagen ID.4 з такою комбінацією вже виключено з європейської гами через низький попит. Друга версія – з одним електродвигуном потужністю 286 к.с. та акумулятором на 77 кВт∙год.
На вершині гами – двомоторний повнопривідний Explorer (340 к.с.) з такою ж батареєю. Пробіг на одній зарядці для всіх версій поки що вказано приблизно: 350, 540 та 490 км відповідно. Цікаво, що Ford анонсував потужність зарядки постійного струму 170 кВт, хоча Volkswagen ID.4 поки що має максимум 135 кВт.
Випускати електричний Ford Explorer стануть на головному заводі європейського Ford в Кельні: реконструкція підприємства розпочалася ще два роки тому. Але товарні кросовери мають з’явитися лише на початку 2024-го. Навіть прийом замовлень відкриється лише у вересні, а зараз Ford лише збирає онлайн-заявки, які ні до чого не зобов’язують, щоб оцінити потенційний попит. Оголошено, що базова версія коштуватиме 45 тисяч євро. За ID.4 у Німеччині зараз просять щонайменше 46 300 євро.
Читайте також Volkswagen вдруге оновив кросовер Atlas