2023 Volvo EX90

Volvo EX90. Перший огляд електричного флагмана

Компанія Volvo представила новий флагман. Формально EX90 стоїть на одній сходинці з кросовером XC90, проте електромобіль не прийде йому на заміну, а доповнить гаму шведської марки. Volvo XC90 незабаром піддасться другому рестайлінгу і залишиться в продажі як мінімум до 2025 року, адже попит на авто з ДВЗ поки що зберігається. А електричний Volvo EX90 стане найпотужнішою, найбезпечнішою і найдорожчою моделлю компанії.

2023 Volvo EX90
2023 Volvo EX90

Volvo EX90 2023. Фото та відео

Семимісний електричний кросовер більший за свого родича з ДВЗ: довжина зросла на 84 мм (до 5 037 мм), в ширину додано 33 мм (до 1 964 мм), але висота зменшилась на 23 мм (до 1 744 мм). При цьому колісна база виросла на символічний 1 мм і становить 2 985 мм. Стилістика сучасних Volvo збережена, при цьому більш пологий капот, глухе облицювання передньої частини, пласке днище та втоплені дверні ручки дозволили зменшити коефіцієнт аеродинамічного опору Cx з 0,30 у моделі XC90 до 0,29.
Найближчий технічний родич нового Volvo – представлений нещодавно електрокросовер Polestar 3: машини мають уніфіковану конструкцію кузова, шасі та всіх електричних компонентів. Кузов зроблений із сталі, в базову комплектацію входять матрична оптика та колеса діаметром 21 дюйм. Спереду зроблено багажний відсік об’ємом 37 л, а об’єм основного заднього багажника – 310 літрів за третім рядом сидінь або 655 літрів зі складеним третім рядом. Якщо скласти другий та третій ряди, то утворюється відсік на 1 915 літрів проти 1 856 літрів у моделі XC90.

Читайте також Компанія Audi представила Q8 e-tron та Q8 Sportback e-tron

Volvo EX90 2023
2023 Volvo EX90

В основі лежить модульна платформа SEA1 (Sustainable Experience Architecture), розроблена холдингом Geely для широкої гами батарейних машин. Шасі – з подвійними поперечними важелями спереду та багатоважельна підвіска ззаду. Стандартний варіант має пружинну підвіску і дорожній просвіт 215 мм, але такі авто з’являться пізніше, а спочатку Volvo EX90 оснащуватиметься тільки пневматичною підвіскою з двокамерними пневмобалонами. Кліренс у стандартному положенні – 210 мм.
Volvo EX90 запропонований лише з двомоторним повним приводом. У початковій версії Twin Motor потужність переднього електродвигуна – 163 к.с., заднього – 245 к.с., сумарна віддача силової установки – 408 к.с. та 770 Нм. Сходинкою вище стоїть модифікація Twin Motor Performance з такою ж силовою установкою, що у моделі Polestar 3. Постійно працює тільки передній двигун (272 к.с.), а у заднього двигуна (245 к.с.) замість диференціала встановлені бортові фрикціони. Граючи ступенем їхнього блокування електроніка може керувати вектором тяги або зовсім від’єднати задній мотор від коліс. Пікова віддача системи – 517 к.с. та 910 Нм (для ринку США потужність знижена до 503 л.с.).

Читайте також Представлений електричний кросовер Mercedes-Benz EQE SUV

2023 Volvo EX90
Інтер’єр Volvo EX90 2023 модельного року

Поки що запропоновано лише один варіант літій-іонної тягової батареї CATL ємністю 111 кВт∙год (використовується 107 кВт∙год). Акумулятор має робочу напругу 400 вольт, алюмінієвий корпус та розвинену систему рідинного охолодження з тепловим насосом. На одній зарядці базовий кросовер спорядженою масою мінімум 2 818 кг може проїхати до 585 км за циклом WLTP, показник версії Performance – 580 км, хоча за американською методикою EPA заявлено лише 300 миль (483 км). Зарядний пристрій постійного струму підтримує потужність до 250 кВт, а до Volvo EX90 можна підключати енергоспоживачі, в тому числі інші електромобілі.
Максимальна швидкість, як і у всіх автомобілів Volvo з 2020 року, обмежена на позначці 180 км/год. Час розгону до 100 км/год – 5,9 с у базової версії і 4,9 с у модифікації Performance. Кросовер може буксирувати причепи масою до 2 200 кг. Передбачено режим їзди “в одну педаль”, в якому прискорення та уповільнення регулюється лише ступенем натискання педалі акселератора.

Volvo EX90 2023
Інтер’єр Volvo EX90 2023 модельного року

У базову комплектацію включений Pilot Assist – адаптивний круїз-контроль із розширеним функціоналом. Але в міру оновлення програмного забезпечення у Volvo EX90 з’явиться і повноцінний автопілот: “залізо” для нього вже готове. На даху штатно встановлено лідар Luminar, який використовує лазер з довжиною хвилі 1 550 нм. З його допомогою автопілот зможе розпізнавати пішоходів на відстані до 250 метрів перед авто, а шину, що лежить на дорозі, він розпізнає за 120 метрів. Також комплекс включає 16 ультразвукових датчиків, вісім камер та п’ять радарів, а керує всім процесор Nvidia Orin.
Трирядний салон оформлений у стилі мінімалізму. На передній панелі розташований компактна приладова панель, де також відображаються оперативні дані про роботу автопілота. По центру знаходиться екран діагоналлю 14,5 дюйми. Аналогових кнопок не залишилося, і навіть на спицях керма розташовані сенсорні панелі, а за керування трансмісією відповідає правий підкермовий важіль.

Volvo EX90 2023
2023 Volvo EX90

Для оббивки сидінь не використовуватиметься натуральна шкіра, натомість запропоновано дорогу тканину з домішкою вовни. А для декоративних панелей розроблено матеріал Nordico, який виготовлений із перероблених пластикових пляшок та дерева, отриманого після планової вирубки лісів Швеції та Фінляндії. Мультимедіа з операційною системою Android Automotive OS має широкі онлайн-можливості із вбудованими сервісами Google. Є передавач 5G та функція оновлення “по повітрю”, а ще автомобіль може постійно перебувати на зв’язку з гаджетами власника та “розумним будинком”. Як опція пропонується аудіосистема Bowers & Wilkins на 25 динаміків.
Сенсори на стелі можуть розпізнавати мікрорухи в салоні, і, якщо там випадково залишилися дитина або домашня тварина, електромобіль не тільки подасть сигнал тривоги на смартфон водія, але також включить клімат-контроль для підтримки комфортних умов і висвітить на екрані медіасистеми велике попередження. .
За водієм стежитимуть відразу дві камери в салоні: одна встановлена на рульовій колонці, а друга – по центру передньої панелі. Залежно від виявленої втоми людини за кермом електроніка змінюватиме ступінь втручання в керування автомобілем. У компанії Volvo вважають, що нові системи безпеки дозволять скоротити кількість аварій на 20% (порівняно з моделлю XC90).

Читайте також Honda представила Pilot четвертого покоління

2023 Volvo EX90

Випускати електромобілі Volvo EX90 стануть одразу на двох заводах. Спочатку на початку 2023 року виробництво розпочнеться на підприємстві Volvo у США (штат Південна Кароліна), яке зараз випускає лише седани Volvo S60. Пізніше виробництво почнеться на заводі Geely у Китаї. У деяких країнах вже оголошено ціни: наприклад, у Німеччині вони починаються зі 105 550 євро. Надалі компанія Volvo має намір виводити на ринок по одному новому електромобілю в рік.

Читайте також BMW XM: серійна версія

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.