Майже через рік після прем’єри незвичайного та епатажного концепт-кара BMW XM цей кросовер представлений у серійному вигляді. XM – знакова модель для німецької компанії. По-перше, це лише друга оригінальна модель за всю 50-річну історію M-підрозділу. Першою такою машиною було середньомоторне купе BMW M1, яке випускали у 1978-1981 роках. По-друге, це перший M-гібрид в історії.
BMW XM 2023. Фото та відео
Короткий огляд BMW XM 2023
Порівняно з концепт-каром вигляд кросовера став більш приземленим, та й до нового обличчя великих BMW із двоповерховою оптикою ми вже встигли звикнути. І все одно цей автомобіль вирізняється серед інших моделей компанії. Серед незвичних елементів — підсвічування контурів “ніздрів” решітки радіатора та розташовані один над одним патрубки випускної системи.
На кормі відразу дві емблеми, вони розташовані у верхній частині заднього скла – і це пряме посилання до того самого суперкар BMW M1. Базові колеса мають діаметр 21 дюйм, але можна замовити диски на 22 або 23 дюйми. Колісна база 3105 мм така ж, як у BMW X7, але XM трохи компактніша і має лише два ряди сидінь. Довжина – 5110 мм, ширина – 2005 мм, висота – 1755 мм.
По інтер’єру XM уніфіковано з іншими сучасними BMW. На передній панелі – екран приладів діагоналлю 12,3 дюйми та медіасистема з дисплеєм на 14,9 дюйми. Вже у базі є мультиконтурні передні крісла, проекційний екран та чотиризонний клімат-контроль. А другий ряд розробники називають M Lounge: тут багато місця для ніг, підігрів сидінь (включаючи підголівники) та підсвітка (100 світлодіодів). Об’єм багажника – від 527 до 1820 літрів.
BMW XM створено на одній платформі з моделями X5/X6/X7, але еластокінематика шасі розрахована заново. Кросовер має адаптивну пружинну підвіску, плюс це перший M-автомобіль з активними стабілізаторами поперечної стійкості (актуатори працюють від 48-вольтової електромережі) та повнокерованим шасі. Хоча задні колеса повертаються на скромний кут до 2,5 градусів. Спереду встановлені шестипоршневі гальма, ззаду прості однопоршневі.
Під капотом – новий двигун S68, який є подальшою еволюцією бітурбомотора V8 4.4, адаптованою для роботи в складі гібридної силової установки. У BMW XM цей двигун має невисоку ступінь форсування: 489 к.с. та 650 Нм. Звичний для компанії восьмиступінчастий “автомат” ZF теж доопрацьований: замість гідротрансформатора встановлено тяговий електродвигун із віддачею 197 к.с. та 280 Нм. На піку гібридна система може видати 653 к.с. і 800 Нм, і це трохи більше, ніж у бензинових кросоверів BMW X5 M/X6 M Competition (625 к.с., 750 Нм).
Читайте також Класифікація легкових автомобілів. Як визначити клас авто
Вся електротехніка відноситься до сімейства eDrive п’ятого покоління, яке використовується у сучасних електрокарах BMW. Під підлогою салону встановлена тягова батарея ємністю 29,5 кВт∙год (використовується тільки 25,7 кВт∙год), яка працює з напругою 317 вольт. Повної зарядки має вистачити на 82-88 км пробігу в електричному режимі, який також дозволяє розганятися до 140 км/год. Зарядити батарею можна від розетки: зарядний пристрій має потужність 7,4 кВт.
Крім режиму Electric, силова установка має пресети Hybrid (стандартний) і eControl, в якому можна вибрати ступінь рекуперації і підтримувати рівень заряду батареї. Втім, за традицією M-моделей свої режими можна вибрати для трансмісії, шасі, кермового керування та гальм. Повний привід M xDrive тут такий самий, як у інших великих “емок”, – з муфтою підключення передньої осі та активним заднім диференціалом.
Зрозуміло, гібрид вийшов дуже важким: 2785 кг у спорядженому стані (включно з водієм), тоді як маса бензинового BMW X6 M Competiton – 2395 кг. Плюс 390 кг! Не дивно, що за динамікою BMW XM програє своєму родичу: розгін до сотні займає 4,3 с замість 3,8 с. Максимальна швидкість обмежена: 250 км/год за замовчуванням або 270 км/год із пакетом M Driver’s Package, хоча X6 M з такою самою опцією може набрати на двадцять кілометрів більше – 290 км/год.
Втім, вже наступного літа побачить світ потужніший гібрид BMW XM Label Red. Звичну приставку Competition йому стали використовувати з певних міркувань маркетологів. У такого кросовера бітурбодвигун V8 видаватиме 585 к.с. та 750 Нм, а загальна віддача гібридної системи досягне 748 к.с. та тисячу Нм. Вже навіть оголошено ціну у США: 185 тисяч доларів. Хоча ні зображень, ні інших параметрів розробники ще не опублікували.
Базова версія BMW XM буде коштувати від 159 тисяч доларів, тоді як ціни на X6 M починаються зі 114 тисяч. Випускати XM будуть на тому самому заводі в США, де роблять усі кросовери BMW від X3 до X7. Старт виробництва запланований на грудень, а у продажу машини з’являться навесні 2023 року.
Читайте також Короткий огляд нового Ford Mustang сьомого покоління