Коли потрібно робити заміну оливи в двигуні? Заміна масла повинна бути по пробігу чи давності?

Заміна масла в двигуні

Заміна масла – ключова операція техобслуговування автомобіля, яка вимагає певної періодичності. Більше того, при складних умовах експлуатації виробники вимагають більш частої заміни навіть без прив’язки до проведення періодичних ТО. Прописаний в сервісній книжці регламент давно перестав бути обов’язковим, а в деяких випадках масло в двигуні є сенс міняти залежно від сезону.

Контроль рівня масла в двигуні
Рівень масла необхідно контролювати за мітками на щупі.
Оптимальним вважається показник між відмітками «min» та «max».

Чому не завжди потрібно дотримуватися регламенту

Згідно регламентів автовиробників міняти масло в двигуні потрібно кожні 10 або 15(в Україні максимум 20) тис. км або не рідше ніж раз на рік. Але деякі моделі автомобілів самостійно розраховують періодичність заміни, орієнтуючись на кількість мотогодин і умови експлуатації. При тривалій роботі двигуна в заторах або на високих оборотах робоча температура масла підвищується і воно інтенсивніше деградує. А під час коротких міських поїздок не встигає прогрітися до робочих температур, що сприяє утворенню відкладень. Часті запуски в мороз, їзда в пробках, по бездоріжжю або в спортивних режимах можуть помітно зменшити періодичність заміни до 7-8 тис. кілометрів.

Чи можна міняти масло раз в рік?

Робити зміну масла щорічно в один і той же час неправильно – орієнтуватися потрібно в першу чергу на пробіг. За рік автомобіль може проїхати як 5 тис. км, так і 25(а то і більше) тис. км, і міняти масло потрібно відповідно до графіку, регламентованому виробником. Однак якщо автомобіль за рік не проїжджає регламентоване кількість кілометрів, то слід виконувати рекомендацію щорічної заміни. Навіть якщо автомобіль не їздить, масло все одно з часом окислюється і втрачає свої властивості.

Сезонна заміна масла: за і проти

Сезонна заміна масла виправдана в двох випадках. По-перше, приурочувати заміну до зміни сезону доцільно при великих пробігах. По-друге, міняти масло двічі на рік є сенс в регіонах з різкою зміною клімату. Зазвичай використовують універсальні масла, які підходять під весь діапазон температур, але в місцях з екстремальними зимами або дуже жарким літом має сенс використовувати більш вузькоспеціалізовані масла. Наприклад, до зими заливати менш в’язкі сорти, які полегшують пуск двигуна на морозі. А влітку – більш в’язкі, що гарантують деяку економію палива. Подвійна заміна коштує дорожче, але самі сезонні масла можуть коштувати дешевше універсальних.

Обов’язкова заміна потрібна після проведення ремонтних робіт, пов’язаних зі зливом масла або частковим розбиранням двигуна.

Чи можна(потрібно) доливати масло між ТО

Рівень мастила потрібно перевіряти регулярно. Сучасні моделі можуть самостійно сповіщати власника про падіння рівня, але до критичних параметрів краще не доводити. Швидке падіння рівня масла – привід для візиту на сервіс і подальшого ремонту. Але якщо масло витрачається в межах, які виробник вважає нормальними, його можна просто долити. В ідеальному випадку це повинно бути таке ж масло, яке заливалося в двигун при останньому обслуговуванні. В іншому випадку варто підібрати аналогічний вид масла з тими ж показниками в’язкості і якості, тобто з аналогічною маркуванням на упаковці.

Коли необхідно зробити позачергову заміну мастила

Обов’язкова заміна необхідна після проведення ремонтних робіт, пов’язаних зі зливом оливи або частковим розбиранням двигуна. Також масло потрібно міняти при попаданні в нього сторонніх рідин. Наприклад, води при подоланні водних перешкод або охолоджуючої рідини при пробої прокладок. Іноді автовласники або співробітники сервісів помилково заливають в горловину для масла інші технічні рідини – це теж привід для негайної заміни. А ось міняти масло, якщо воно стало темним, не має сенсу – в процесі роботи мастило накопичує в собі бруд, і це нормально.

Читайте також 5 правил правильного шиномонтажу.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.