Компанія Volvo представила новий флагман. Формально EX90 стоїть на одній сходинці з кросовером XC90, проте електромобіль не прийде йому на заміну, а доповнить гаму шведської марки. Volvo XC90 незабаром піддасться другому рестайлінгу і залишиться в продажі як мінімум до 2025 року, адже попит на авто з ДВЗ поки що зберігається. А електричний Volvo EX90 стане найпотужнішою, найбезпечнішою і найдорожчою моделлю компанії.
Volvo EX90 2023. Фото та відео
Семимісний електричний кросовер більший за свого родича з ДВЗ: довжина зросла на 84 мм (до 5 037 мм), в ширину додано 33 мм (до 1 964 мм), але висота зменшилась на 23 мм (до 1 744 мм). При цьому колісна база виросла на символічний 1 мм і становить 2 985 мм. Стилістика сучасних Volvo збережена, при цьому більш пологий капот, глухе облицювання передньої частини, пласке днище та втоплені дверні ручки дозволили зменшити коефіцієнт аеродинамічного опору Cx з 0,30 у моделі XC90 до 0,29.
Найближчий технічний родич нового Volvo – представлений нещодавно електрокросовер Polestar 3: машини мають уніфіковану конструкцію кузова, шасі та всіх електричних компонентів. Кузов зроблений із сталі, в базову комплектацію входять матрична оптика та колеса діаметром 21 дюйм. Спереду зроблено багажний відсік об’ємом 37 л, а об’єм основного заднього багажника – 310 літрів за третім рядом сидінь або 655 літрів зі складеним третім рядом. Якщо скласти другий та третій ряди, то утворюється відсік на 1 915 літрів проти 1 856 літрів у моделі XC90.
Читайте також Компанія Audi представила Q8 e-tron та Q8 Sportback e-tron
В основі лежить модульна платформа SEA1 (Sustainable Experience Architecture), розроблена холдингом Geely для широкої гами батарейних машин. Шасі – з подвійними поперечними важелями спереду та багатоважельна підвіска ззаду. Стандартний варіант має пружинну підвіску і дорожній просвіт 215 мм, але такі авто з’являться пізніше, а спочатку Volvo EX90 оснащуватиметься тільки пневматичною підвіскою з двокамерними пневмобалонами. Кліренс у стандартному положенні – 210 мм.
Volvo EX90 запропонований лише з двомоторним повним приводом. У початковій версії Twin Motor потужність переднього електродвигуна – 163 к.с., заднього – 245 к.с., сумарна віддача силової установки – 408 к.с. та 770 Нм. Сходинкою вище стоїть модифікація Twin Motor Performance з такою ж силовою установкою, що у моделі Polestar 3. Постійно працює тільки передній двигун (272 к.с.), а у заднього двигуна (245 к.с.) замість диференціала встановлені бортові фрикціони. Граючи ступенем їхнього блокування електроніка може керувати вектором тяги або зовсім від’єднати задній мотор від коліс. Пікова віддача системи – 517 к.с. та 910 Нм (для ринку США потужність знижена до 503 л.с.).
Читайте також Представлений електричний кросовер Mercedes-Benz EQE SUV
Поки що запропоновано лише один варіант літій-іонної тягової батареї CATL ємністю 111 кВт∙год (використовується 107 кВт∙год). Акумулятор має робочу напругу 400 вольт, алюмінієвий корпус та розвинену систему рідинного охолодження з тепловим насосом. На одній зарядці базовий кросовер спорядженою масою мінімум 2 818 кг може проїхати до 585 км за циклом WLTP, показник версії Performance – 580 км, хоча за американською методикою EPA заявлено лише 300 миль (483 км). Зарядний пристрій постійного струму підтримує потужність до 250 кВт, а до Volvo EX90 можна підключати енергоспоживачі, в тому числі інші електромобілі.
Максимальна швидкість, як і у всіх автомобілів Volvo з 2020 року, обмежена на позначці 180 км/год. Час розгону до 100 км/год – 5,9 с у базової версії і 4,9 с у модифікації Performance. Кросовер може буксирувати причепи масою до 2 200 кг. Передбачено режим їзди “в одну педаль”, в якому прискорення та уповільнення регулюється лише ступенем натискання педалі акселератора.
У базову комплектацію включений Pilot Assist – адаптивний круїз-контроль із розширеним функціоналом. Але в міру оновлення програмного забезпечення у Volvo EX90 з’явиться і повноцінний автопілот: “залізо” для нього вже готове. На даху штатно встановлено лідар Luminar, який використовує лазер з довжиною хвилі 1 550 нм. З його допомогою автопілот зможе розпізнавати пішоходів на відстані до 250 метрів перед авто, а шину, що лежить на дорозі, він розпізнає за 120 метрів. Також комплекс включає 16 ультразвукових датчиків, вісім камер та п’ять радарів, а керує всім процесор Nvidia Orin.
Трирядний салон оформлений у стилі мінімалізму. На передній панелі розташований компактна приладова панель, де також відображаються оперативні дані про роботу автопілота. По центру знаходиться екран діагоналлю 14,5 дюйми. Аналогових кнопок не залишилося, і навіть на спицях керма розташовані сенсорні панелі, а за керування трансмісією відповідає правий підкермовий важіль.
Для оббивки сидінь не використовуватиметься натуральна шкіра, натомість запропоновано дорогу тканину з домішкою вовни. А для декоративних панелей розроблено матеріал Nordico, який виготовлений із перероблених пластикових пляшок та дерева, отриманого після планової вирубки лісів Швеції та Фінляндії. Мультимедіа з операційною системою Android Automotive OS має широкі онлайн-можливості із вбудованими сервісами Google. Є передавач 5G та функція оновлення “по повітрю”, а ще автомобіль може постійно перебувати на зв’язку з гаджетами власника та “розумним будинком”. Як опція пропонується аудіосистема Bowers & Wilkins на 25 динаміків.
Сенсори на стелі можуть розпізнавати мікрорухи в салоні, і, якщо там випадково залишилися дитина або домашня тварина, електромобіль не тільки подасть сигнал тривоги на смартфон водія, але також включить клімат-контроль для підтримки комфортних умов і висвітить на екрані медіасистеми велике попередження. .
За водієм стежитимуть відразу дві камери в салоні: одна встановлена на рульовій колонці, а друга – по центру передньої панелі. Залежно від виявленої втоми людини за кермом електроніка змінюватиме ступінь втручання в керування автомобілем. У компанії Volvo вважають, що нові системи безпеки дозволять скоротити кількість аварій на 20% (порівняно з моделлю XC90).
Читайте також Honda представила Pilot четвертого покоління
Випускати електромобілі Volvo EX90 стануть одразу на двох заводах. Спочатку на початку 2023 року виробництво розпочнеться на підприємстві Volvo у США (штат Південна Кароліна), яке зараз випускає лише седани Volvo S60. Пізніше виробництво почнеться на заводі Geely у Китаї. У деяких країнах вже оголошено ціни: наприклад, у Німеччині вони починаються зі 105 550 євро. Надалі компанія Volvo має намір виводити на ринок по одному новому електромобілю в рік.
Читайте також BMW XM: серійна версія