Першому серійному гібридному автомобілю цього року стукнуло чверть століття! З 1997 року модель Prius розійшлася у світі тиражем 5,05 млн екземплярів. В компанії підрахували, що за весь час цей автопарк дозволив скоротити викиди CO2 більш ніж на 82 мільйони тонн порівняно з аналогічними бензиновими автомобілями. Кілька років тому Toyota активно взялася за розвиток електрокарів, але вони поки що дорогі і підходять далеко не всім, тому робота з гібридами, які вже довели свою спроможність, триває. І тепер представлено Prius вже п’ятого покоління.
Toyota Prius 2023. Фото та відео
Форм-фактор п’ятидверного ліфтбека, який з’явився у Prius ще у другому поколінні, збережено. Однак клиноподібний силует із чистими лініями та великими колесами (розміром до 19 дюймів) повністю перекроєний.
Колісна база розтягнута на 50 мм (до 2 750 мм), порівняно з попередньою моделлю. Новий ліфтбек на 25 мм довший (4 600 мм) і на 20 мм ширший (1 780 мм) попередника, але при цьому на 40 мм нижче (1 430 мм) його. Базовий гібрид (HEV) і гібридна версія, що підзаряджається (PHEV) тепер виглядають однаково, різні у них хіба що колеса.
Сім років тому попередній Prius став першою моделлю, збудованою з використанням модульної архітектури TNGA (платформа GA-C). І зараз новий гібрид першим приміряв удосконалену версію TNGA. Архітектура колишня: стійки McPherson спереду, незалежна двоважельна підвіска ззаду, тягова батарея під заднім диваном.
Фірмова гібридна трансмісія з електромеханічним варіатором, який поєднує тягу бензинового двигуна та електродвигуна, залишилася в строю. І в компанії, як і раніше, називають Prius найефективнішим гібридом у класі. Базова версія збереже бензиновий двигун об’ємом 1.8 літра, але пікова потужність системи збільшена зі 122 до 140 к.с. Компанію їй вперше складе гібрид із дволітровим атмосферником: у нього потужність досягає 193 к.с. Час розгону до 100 км/год – 9,3 с та 7,5 с відповідно. За доплату запропоновано повний привід E-Four із окремим електродвигуном на задній осі.
На вершині гами, як і раніше, розташований гібрид Prius PHEV, але його позиціонування переосмислене. Тепер це не просто “Prius з розеткою”, а справжня “гаряча” топ-версія. Під капотом – дволітровий атмосферник серії Dynamic Force потужністю 148 к.с. Тяговий електродвигун вперше в історії моделі перевищує віддачу ДВЗ: тепер 160 к.с. А сукупна потужність – 223 кінські сили замість 122 у колишньої моделі. До сотні такий Prius може розігнатися за 6,7 с. Розробники запевняють, що витрата палива залишилася незмінною. Місткість літій-іонної тягової батареї збільшена з 8,8 до 16,3 кВт∙год, тому дальність ходу в електричному режимі зросла в півтора рази.
Інтер’єр повністю перероблений і тепер став традиційнішим. Комбінація приладів (вона намальована на семидюймовому екрані) тепер не по центру передньої панелі, а перед водієм, хоч і розташована над ободом керма. А джойстик керування трансмісією переїхав із консолі на центральний тунель. У двозонного клімат-контролю кнопковий пульт із окремим дисплеєм. Розробники називають цей дизайн із трьома робочими зонами Island Architecture.
Prius оснащений двома побутовими розетками, які дозволяють підключати електроприлади потужністю до 1 500 Вт: одна розташована в салоні, друга – у багажнику. Для версії, що підзаряджається, можна замовити сонячну батарею: вона вбудована в панорамний дах і в ідеальних умовах може забезпечити заряд для пробігу 1 250 “безкоштовних” кілометрів на рік. Також у такого Prius з’явилася функція попереднього охолодження салону, поки автомобіль стоїть біля розетки, щоб не витрачати на роботу кондиціонера заряд батареї. Оснащення включає комплекс електронних асистентів Toyota Safety Sense з фронтальною камерою та систему автоматичного паркування з дистанційним керуванням (з пульта).
Гібриди без можливості підключення до розетки вийдуть на ринок цієї зими, а версія, що підзаряджається, поступить в продаж навесні 2023 року. Причому в Європі і на деяких інших ринках Toyota тепер продаватиме тільки потужну версію, що заряджається.
Читайте також Subaru Impreza нового покоління представлена в Америці