Porsche 911 для бездоріжжя? Такий проект зародився ще на початку вісімдесятих і незабаром був успішно реалізований. У 1984 році гонку Париж – Дакар виграв екіпаж на серйозно доопрацьованому купе Porsche 911 з експериментальною повнопривідною трансмісією та переробленою підвіскою. Ці напрацювання лягли в основу суперкара Porsche 959, а потім стали в нагоді для серійної моделі Porsche 911 Carrera 4, проте позашляхових 911 у заводській гамі не було. Донині.
Porsche 911 Dakar ‘2022
Одна з найнезвичайніших прем’єр автошоу в Лос-Анджелесі – ліфтоване купе Porsche 911 Dakar, назване саме на честь перемоги 1984 року. За основу взято серійний спорткар Porsche 911 Carrera 4 GTS, у якого трилітровий оппозитний турбомотор видає 480 к.с. та 570 Нм. Використано посилені опори двигуна від моделі Porsche 911 GT3, штатно встановлені восьмиступінчастий “робот” PDK і повнопривідна трансмісія, їх налаштування скориговані. Але головна особливість машини – підвіска.
У порівнянні з вихідною Carrera GTS кліренс збільшено на 50. А за потреби регульовані амортизатори дозволяють підняти машину ще на 30 мм, причому таке положення допускається на швидкості до 170 км/год! Стандартно встановлені активні стабілізатори поперечної стійкості PDCC і задній підрулюючий механізм, а базові шини Pirelli Scorpion All Terrain Plus (245/45 ZR19 спереду і 295/40 ZR20 ззаду) мають збільшену висоту профілю, протектор глибиною 9 мм і подвійний каркас боків.
Серед інших особливостей – кришка переднього багажника від версії GT3, захисний пластиковий обвіс, сталеві ґрати в передніх повітрозабірниках, захист знизу, виставлені напоказ алюмінієві буксирувальні вуха та оригінальний спойлер на кормі. А на дах штатно виведено 12-вольтову розетку — для підключення додаткових прожекторів, які вбудовані у фірмовий багажник, здатний витримати вантаж масою 42 кг.
У салоні встановлені спортивні передні сидіння, а задні сидіння демонтовані. Також Porsche 911 Dakar має вікна зменшеної товщини та полегшений 12-вольтовий акумулятор. Все це дозволило утримати масу машини з рамках пристойності: 1 605 кг, тобто всього на 10 кг більше, ніж повнопривідна GTS-версія.
Читайте також BMW XM: серійна версія
Позашляхове купе може розігнатися до першої “сотні” за 3,4 с проти 3,3 с вихідної дорожньої версії GTS. Але через шини максимальна швидкість обмежена на позначці 240 км/год, хоча GTS може досягати швидкості у 309 км/год. У їздової електроніки додано два нових режими: Rallye призначений для швидкої їзди пересіченою місцевістю, а Offroad – для подолання бездоріжжя. Зрозуміло, що на лаври всюдихода такий Porsche 911 не претендує, але з розбитими дорогами та піщаними дюнами має впоратися без проблем. Також є Rallye Launch Control для швидких стартів на поганому покритті: система допускає 20% пробуксовку.
Найзатребуванішою опцією має стати Rallye Design Package, що передбачає забарвлення у стилі дакарівської машини 1984 року. Покупці навіть можуть вибрати бортовий номер від 0 до 999. Також є Rallye Sport Package: він включає додаткову дугу безпеки в салоні, шеститочкові ремені та вогнегасник.
Буде випущено лише 2500 екземплярів купе Porsche 911 Dakar. Ціна відповідна: у США такий автомобіль коштуватиме 222 тисячі доларів. Майже стільки тут коштує 650-сильний Porsche 911 Turbo S.
Читайте також Audi RS 6 та RS 7 отримали найпотужнішу версію performance