Моделей з індексом “30” у Volvo не було вже десять років: тридверний хетчбек Volvo C30 (2006-2013 р.в.) так і залишився без прямого спадкоємця. Але тепер шведська компанія знову повертається до компактного сегменту. Щоправда, концепція молодшої моделі тепер зовсім інша. Новий Volvo EX30 – це п’ятидверний кросовер, та ще й безальтернативно електричний. Модифікацій з ДВЗ він не матиме, адже Volvo поступово відмовляється від вуглеводневих машин і до 2030 року обіцяє повністю перейти на випуск електрокарів.
2024 Volvo EX30. Фото та відео
Компактний кросовер Volvo EX30 побудований на модульній платформі SEA (Sustainable Experience Architecture) холдингу Geely. Найближчі родичі з технічної точки зору – це моделі smart #1 та Zeekr X, але якщо у них колісна база сягає 2 750 мм, то шведська автівка має тільки 2 650 мм між осями. Уніфіковане шасі – зі стійками McPherson спереду і ззаду багатоважільна. Варіант підвіски пропонується тільки один – з пружинами та пасивними амортизаторами.
Втім, кузов у Volvo EX30 оригінальний, із впізнаваним дизайном у фірмовому стилі. За розмірами це однокласник компактних кросоверів Mini Countryman або Audi Q2: довжина – 4 233 мм, ширина – 1 837 мм, висота – 1 555 мм. Коефіцієнт аеродинамічного опору 0,28 непоганий, але не видатний, а заявлений кліренс – 177 мм. Об’єм багажника – 318 літрів під шторкою (234 літри за наявності запаски) та 904 літри зі складеним заднім сидінням. Під капотом є лише семилітровий відсік для зарядного кабелю.
В оформленні салону дизайнери Volvo вийшли на новий для себе рівень мінімалізму, явно наслідуючи Теслу. Паркетник EX30 оснащений лише одним екраном на передній панелі: він має діагональ 12,3 дюйми, і на ньому відображаються всі необхідні дані, включаючи покази приладів (для них виділено верхній сектор). Ні окремого екрану приладів, ні проекційного дисплею тут немає. Сама мультимедіа має операційну систему Android, вбудовані сервіси Google і систему оновлення “по повітрю”, хоча авто для Китаю та Південної Кореї мають інше програмне забезпечення.
Мінімалізм простежується і в інших рішеннях. Наприклад, на дверних панелях відсутні “зайві” елементи: на них розміщені лише рукоятки відкриття замків та підлокітники, які також виконують функцію ручок для закривання. Динаміки аудіосистеми перенесені на передню панель: біля основи лобового скла встановлені п’ять різних гучномовців.
Кнопки склопідйомників та центрального замку знаходяться на центральному підлокітнику, причому за вікна відповідають лише дві клавіші, а перемикання між передніми та задніми дверима виведено на окрему кнопку, як у ID-моделей Volkswagen. Також у підлокітник вбудована висувна секція з двома підсклянниками. За керування трансмісією відповідає правий підрульовий важіль. Підсвічування інтер’єру має п’ять різних режимів роботи.
При виробництві EX30 широко застосована вторинна сировина, причому не тільки в інтер’єрі. Наприклад, з вторинної переробки взято 25% алюмінію, 17% сталі та 17% пластику. Для обробки салону використані перероблені пластикові пляшки та штучні матеріали, навіть у тканинному оздобленні сидінь на вовну припадає лише 30%, а шкіра не пропонується зовсім. Є чотири варіанти декоративного оформлення інтер’єру. Volvo EX30 має скляний дах, повний набір асистентів водія, систему автоматичного паркування і адаптивний круїз-контроль.
На вибір запропоновано три модифікації, причому всі досить потужні та швидкі. Базова — з одним електродвигуном на задній осі (272 к.с., 343 Нм) та літій-залізо-фосфатною тяговою батареєю ефективною ємністю 49 кВт·год. Навіть такий паркетник має масу 1 830 кг у спорядженому стані. Паспортна дальність ходу однією зарядці — 344 км за циклом WLTP, а час розгону до “сотні” — 5,7 с. Авто мають однофазний зарядний пристрій змінного струму (11 кВт) та “швидкий” зарядник постійного струму на 134 кВт.
Версія Extended Range – це такий самий двигун, але тягова батарея вже літій-іонна (NMC) ефективною ємністю 64 кВт·год. Паспортний пробіг зріс до 480 км, а також покращена динаміка: розгін до 100 км/год займає 5,3 с. Зарядний пристрій змінного струму трифазний (на 22 кВт), потужність постійного струму підвищена до 153 кВт.
На вершині гами – Volvo EX30 Twin Motor Performance з двомоторним повним приводом (428 к.с., 543 Нм) та тією ж літій-іонною батареєю. Кросовер масою 1 963 кг може розігнатися до “сотні” лише за 3,6 секкунди: це найдинамічніший серійний Volvo в історії! Хоча максимальна швидкість всіх трьох версій обмежена на позначці 180 км/год. Пробіг на одній зарядці – 460 км.
Випускати Volvo EX30 будуть лише в Китаї та звідти постачватимуть на інші ринки. Наприклад, у Європі продажі мають розпочатися наприкінці цього року за ціною від 36 000 євро, а постачання на американський ринок почнеться в 2024 році, тут за базову модифікацію проситимуть 35 000 доларів. Також у наступному році з’явиться “позашляхова” модифікація Volvo EX30 Cross Country – з пластиковим обважуванням на кузові, великими колесами (діаметром 18 або 19 дюймів) та збільшеним кліренсом.
Читайте також Volvo EX90. Перший огляд електричного флагмана